Puheenvuoroja

Teresia Volotinen
Kannatusyhdistyksen puheenjohtaja
40 vuotta kohti uutta teatteria

Espoon Kaupunginteatterin Kannatusyhdistyksen juhliessa 40-vuotista taivaltaan on mukava muistella menneitä, iloita nykyisyydestä ja toivoa hyvää tulevaisuudelta. Kohti uutta teatteria -niminen historiikki julkistettiin yhdistyksen 40-vuotisjuhlassa 9.2.2024.

Kannatusyhdistyksen aktiivinen toiminta alkoi yhdistyksen perustamiskokouksesta, joka pidettiin Kannusillanmäen teatterisalissa 27.1.1984. Yhdistyksen perustamista oli edeltänyt useiden kaupunginvaltuutettujen allekirjoittama valtuustoaloite sekä 7.1.1984 pidetty neuvottelukokous, jossa oli valittu perustamiskokousta valmisteleva toimikunta.

Leo Eskola
Kannatusyhdistyksen toiminnantarkastaja

"Espoon Kaupunginteatteri ja kannatusyhdistys juhlivat lokakuun alussa yhdessä tasavuosia: teatterin ensimmäisistä esityksistä on kulunut 30 vuotta ja kannatusyhdistyksen toiminta käynnistyi 35 vuotta sitten. Oli erittäin hieno asia, että kanssamme juhlissa oli useita ihmisiä, jotka ovat perustamisesta lähtien olleet mukana teatterin ja yhdistyksen riennoissa."

Erik Söderblom, teatterinjohtaja
Leo Eskola, puheenjohtaja
Erik Söderblom
Teatterinjohtaja